dinsdag 1 juni 2010

...de verkiezingen.

Potdosie. Het is weer één groot drama in de verkiezingen. Als strategisch zwevende kiezer weet je onderhand echt niet meer wat voor coalitie je kan verwachten als je straks in het stemhokje staat. Femke Halsema formeert haar privé-kabinetje bij DWDD. De VVD wil over rechts regeren, het CDA spreekt zijn voorkeur uit voor Groenlinks en D'66 (alsof die partijen zitten te springen om in zee te gaan met de christendemocraten). De PvdA, tja, wat willen die? Ze hebben een lijstverbintenis met Groenlinks, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Wordt het Paars? Paars/groen? Turquoise/bruin?

Iedereen moet natuurlijk kiezen wat hij wil, maar de laatste optie, turquoise/bruin, het VVD-CDA-PVV-kabinet acht ik mogelijk, maar geenszins realistisch. Welke ministers gaat de PVV dan leveren? Richard de Mos op VROM? Hahahaha! Brinkman op Justitie? Is er iemand die mijn een handvol capabele PVV-ers kan noemen die een ministerspost (of staatssecretariaat) waard zijn? Serieus? Iemand?

Het CDA heeft vandaag gemeld geen brood te zien in samenwerking met de PVV. Dat mogen ze zeggen, maar een christendemocraat vertrouw ik net zo ver als dat ik hem kan gooien. Alles is mogelijk met het CDA. Maar gezien de peilingen zullen ze het niet echt voor het uitkiezen hebben. Mocht het onverhoopt toch tot een turquoise/bruin kabinet komen, dan geef ik u hierbij alvast mijn eerste prognose voor de verkiezingen van november of december 2010, die er ongewtijfeld aan zitten te komen, nadat het kabinet in september 2010 ten val komt door incapable blunders en onkunde.

Prognose uitslagen verkiezingen nov/dec 2010 na de val van turqoise/bruin kabinet Rutte-I:
PvdA 40
CDA 25
VVD 20
SP 18
GL 14
D66 12
CU 10
PVV 6
PvdD 3
SGP 2

Zo, dan is dat alvast maar vastgelegd in de Google-cache.

Mvgr - B

Geen opmerkingen:

Een reactie posten